При працевлаштуванні всі новачки зазвичай переживають – чи впораються вони з посадовими обов’язками і як їх прийме колектив. Дев’ять простих лайфхаків полегшать процес адаптації на новому робочому місці.
- Не варто намагатися сподобатися всім і відразу, роздаючи компліменти направо і наліво. Це виглядає просто безглуздо в незнайомому колективі. Перший час необхідно просто налагодити позитивне спілкування з новими колегами, а вже потім можна буде похвалити гарний макіяж колеги або відмінний костюм. В цьому випадку похвала пролунає вже дуже щиро.
- У спілкуванні з кожним членом нового колективу необхідно врівноважувати свою природну скромність і самовпевненість. Враження, яке бажано залишити про себе після першого спілкування, має характеризувати новачка як людини спільної команди з нормальною самооцінкою і почуттям гумору, здатного вчитися і сприймати інформацію. Такий підхід буде сприяти утворенню ділових і дружніх взаємин і успішної спільної роботи в колективі.
- Слідуючи приказці «Зі своїм статутом у чужий монастир не ходять», необхідно придивитися до розпорядку і звичкам співробітників на новому робочому місці: у скільки прийнято робити перерву на чай, на провітрювання приміщення і т.д. Це дуже важливо, щоб не перешкодити звичного ритму роботи колективу. Свої звички необхідно вписати в загальний розпорядок.
- Не слід давати з перших днів гучних оцінок на адресу товаришів по службі і начальства, необхідно обмежити і особисті телефонні розмови. У перші дні краще поменше говорити, більше слухати і вивчати нормативні документи (посадові регламенти, трудовий розпорядок дня, колективний договір, статутні документи та ін.)
- Спочатку потрібно проявити себе на місці нової роботи як професіонал, дочекатися свого визнання в колективі. Тільки після цього можна висловити свої невдоволення розташуванням робочого місця і пропозиції, як його можна вдосконалити.
- Новачкові не слід боятися ставити питання по суті роботи і просити про допомогу у виконанні завдань. Саме в ході такого спілкування колеги швидше зрозуміють нового працівника, як фахівця, і оцінять зацікавленість в спільній роботі.
- У разі виникнення конфлікту серед членів колективу, не потрібно приймати одну зі сторін, навіть якщо йде сильний пресинг.
- У разі виникнення конфлікту серед членів колективу, не потрібно приймати одну зі сторін, навіть якщо йде сильний пресинг.
- І, звичайно, обідати бажано ходити з колегами в їдальню або кафе. За межами офісу в невимушеній обстановці завжди можна краще пізнати людей і почути багато цікавої інформації.
Процес адаптації не триває більше двох-трьох тижнів. Перераховані лайфхаки, а також привітність і оптимізм допоможуть швидко освоїти роботу і стати членом трудового колективу.