13 листопада 2024 р. 34 0
Валентина Гайдаєнко, шкільна медична сестра прилуцької гімназії №13, демонструє харчоблок освітнього закладу, точніше, зачинені двері до їдальні. Каже, вже три дні як дітки мали би вийти на навчання після осінні канікул. Та на сьогодні учні на дистанційці, адже їх не харчують. Пояснює і причину – постачальник не забезпечив гімназію продуктами належної якості.
На поставку чекали у суботу, 9 листопада. Довелося провести у школі свій вихідний день. Підрядну організацію, що здійснюватиме харчування учнів гімназії №13 визначали тендерною процедурою. За результатами уклали угоду із столичною фірмою «Київпромсервіс -1». Продукти до школи привозили 5 разів, їх якість щоразу перевіряли члени бракеражної комісії. У гімназії кажуть, орган регулювання утворюють щорічно на базі закладу. До комісії входять медичний працівник, завідуючий господарством та заступник директора.
Необхідні документи під час останньої поставки представник фірми не надав. Якщо сертифікати якості були наявні на бакалію, то документація на ключові продукти, а це м’ясо, риба, сир та молоко, не вдалося отримати, зазначає заступниця директорки прилуцької гімназії №13 Олена Василюк.
У постачальника прийняли лише овочі та крупи. Всі інші продукти, що не мали сертифікатів якості, забракували. Пані Олена Василюк на прикладі одного з продуктів пояснює, як мала би проходити процедура повернення.
Крім цього члени бракеражної комісії зафіксували ще низку порушень. Порушення з боку надавача послуг товариства «Київпромсервіс – 1» бракеражна комісія фіксує не вперше, розповідає директорка гімназії Наталія Воронько. До прикладу, 15 жовтня підрядник доставив молоко, термін придатності якого майже збіг.
У гімназії №13 документують не лише факти доставки неякісних продуктів. 1 листопада харчів для приготування їжі не вистачило, тож батьки були вимушені організовувати обід діткам самотужки.
Саме ця ситуація і спонукала Дмитра Пахомова, тата учениці 1 класу гімназії а також депутата Чернігівської обласної ради бути присутнім під час останньої доставки продуктів. Побачене виклилало у Дмитра Пахомова обурення, говорить, навіть намагався контактувати із представником приватної фірми «Київпромсервіс – 1».
Ця ситуація змусила втрутитися і депутата Прилуцької міської ради Валентина Харченка. До слова, його донька також навчається у цьому закладі.
Ситуацію із харчуванням у гімназії №13 знають та контролюють і в управлінні освіти Прилуцької міської ради. Начальник управління Олександр Правосуд говорить, у системі освіти Прилук 27 шкіл та дитсадочків, у трьох закладах, а це гімназії №№ 2, 3 та 13 працює саме столичний підрядник і скарги на роботу фірми надходили з кожної школи.
У гімназії №2 підтвердили факт порушення з боку підрядника. Директорка та голова бракеражної комісії цього закладу Тетяна Сизенцова каже, задокументували цю ситуацію.
Наразі у гімназії №13 не мають змоги отримати гаряче харчування 215 учнів, директорка Наталія Воронько говорить, протягом тижня намагається врегулювати ситуацію, щоденно телефонує до керівника київського підприємства зі запитанням, коли до харчоблоку надійдуть продукти і кухарі з’являться на робочому місці? У вівторок 12 листопада за фактом цих порушень навіть зверталися до поліції. В свою чергу управління освіти також працює над вирішенням проблеми, відзначає Олександр Правосуд.
13 листопада у гімназії зібрали членів батьківських комітетів. На обговоренні – харчування діток. Мама четвертокласниці Анни Світлана Черня говорить, цього року взагалі незадоволені якістю обідів. Тож щоразу, коли донька пані Світлани повертається зі школи, перше, що вона каже – мама, я хочу їсти.
Зауваження до продуктів та готової їжі висловлювали і керівнику «Київпромсервісу». Директора гімназії Наталія Воронько каже, підрядник контактує неохоче. Останню розмову вели вже у присутності батьків. Користуючись нагодою, знімальна група вирішила дізнатись позицію представника підрядної організації Антона Римара. Відмова підрядника коментувати ситуацію обурила навіть батьків, вони кажуть, підтримують позицію бракеражної комісії та адміністрації закладу.
У попередні роки харчування діток здійснювали представники прилуцького комунального підприємства «Комбінат шкільного харчування «Шкільний». У гімназії порівнюють ставлення київської та місцевої організації до своїх обов’язків, кажуть, жодного разу проблемних питань не виникало.
А доки ситуація з харчуванням у гімназії №13 не врегульована, учні навчаються дистанційно.