Розкрутка бізнесу складається з багатьох процесів та етапів, на кожному з яких потрібно залучати різних спеціалістів. Ніхто не може бути експертом у всьому, і якщо мова йде про рекламні кампанії, тоді ключову роль відіграють СЕО та маркетолог. І від того, як вони працюватимуть разом, залежить дуже багато, починаючи від швидкості притоку клієнтів, закінчуючи витратами та результатом.
Коли проєктом займається агенція digital-маркетингу WEDEX, тоді потреби у налагодженні відносин немає, адже замовник ставить конкретну задачу та надає інформацію для її виконання, а команда здійснює просування сайту. Після досягнення мети можна продовжити співпрацю або потиснути одне одному руки та розійтися на позитивній ноті. Але якщо у компанії в штаті є маркетолог та СЕО спеціаліст, тоді варто спочатку визначитися, як вони комунікуватимуть.
Варіанти взаємодії
Одразу зауважимо, що не можна залишати питання формування відносин між цими працівниками на їхній розсуд – так обов’язково хтось залишиться незадоволеним (якщо не одразу, то потім виникнуть претензії, які відобразяться на якості роботи). Залежно від специфіки бізнесу є можливість зробити так, аби питання маркетингу та СЕО вирішувалися:
- Окремо маркетологом та сеошником. Це розповсюджений варіант, коли один керує стратегічними питаннями та рекламними кампаніями, а інший займається адаптацією контенту під алгоритми пошукових систем. Модель працює, але результат може бути зовсім не таким, як очікує власник через те, що дії спеціалістів між собою не узгоджені. Кожен просуває компанію в тому напрямку, який вважає кращим. Авжеж, в довгостроковій перспективі це не дає такого ефекту, як командна робота.
- Лише експертом з пошукової оптимізації. В такому випадку на людину накладається величезне навантаження, адже доводиться самостійно обирати пріоритети та є ризик не побачити загальну концепцію розвитку бізнесу.
- Двома спеціалістами в тандемі – це найкраще рішення, адже можна розподілити обов’язки, налагодити усі процеси та не витрачати час на непотрібні суперечки.
Рекомендації з налагодження взаємодії
Перш за все, працівники повинні бути як мінімум знайомі (так, буває, що люди виконують задачі у віддаленому режимі й навіть не знають, хто як виглядає!) та розуміти обов’язки одне одного. Це дозволить налагодити особистий контакт. Маркетологу потрібно всебічно допомагати колезі, а саме:
- рекомендувати надійні ресурси для пошуку даних для роботи;
- створювати інформаційні приводи;
- надавати відомості про стратегію фірми;
- визначати перспективні товари та групи і повідомляти про них.
Своєю чергою, СЕО спеціаліст повинен використовувати отриману інформацію з урахуванням свого бачення та актуальних вимог пошукових систем.