Понеділок, 30 Листопада

Правила планування сімейного бюджету

Правила планування сімейного бюджету

Як навчитися виділяти гроші на все необхідне? Прості і доступні кожному правила планування сімейного бюджету.

Гроші – важлива складова людського щастя. Від них безпосередньо залежить здоров’я, якість життя, задоволення, розваги та багато іншого. Але, на жаль, вони часто бувають витрачені даремно.

Як розпланувати свій бюджет? Як вибратися з «ями», яка загрожує боргами?

Відповідь проста: скласти чіткий план витрат і слідувати йому.

Причини, за якими необхідно планувати свій бюджет:

    1. Грамотна і правильне планування дозволяє визначити довгострокові цілі і рухатися до них. Інакше можна весь час витрачати гроші на дрібниці, так і не накопичивши на, припустимо, автомобіль або нерухомість.
    2. Чітке бачення своїх витрат дозволяє зрозуміти, що не так вже й необхідно. Наприклад, записи і таблиці про витрати покажуть, що не обов’язково потрібно було купувати кілька пар однаковою взуття.
    3. Надзвичайні ситуації можуть трапитися в кожного, саме тому дуже важливо мати заощадження «на чорний день».

Розподіл статей витрат бюджету

Існує кілька варіантів планування бюджету. Кожен вибирає найбільш підходящий для себе і в подальшому може коригувати, але вже створені основи можуть стати гарною відправною точкою на самому початку.

Правило 50/20/30 свідчить про те, що 50% всього доходу потрібно витрачати на найнеобхідніше: оренда житла, комунальні послуги, продукти харчування, ліки та ін.

30% йдуть на розваги і необов’язкові речі, такі як кіно, кафе, парки розваги. А решта 20% йдуть на погашення боргів, кредитів і на заощадження.

Більш спрощений варіант – 80/20, де 20% – це заощадження і борги, а 80% – все інше.

Правило «подушки безпеки» найпростіше і не вимагає особливих підрахунків. Потрібно просто мати постійний запас грошей, що дорівнює доходу за півроку. Таке заощадження дозволить «залишитися на плаву» в разі банкрутства, позбавлення роботи, непередбаченого переїзду, хвороби і т. Д.

Планування бюджету

Вести свої витрати можна будь-яким зручним способом: просто записуючи все в зошит, в програмі Excel або в спеціальних додатках, яких зараз пропонується величезна безліч.

Крок 1

Спочатку потрібно позначити всі цілі. Короткострокові цілі включають в себе покупку якихось гаджетів, одягу, погашення поточних боргів. Середньострокові – це поїздки на відпочинок, покупка автомобіля або квартири. Довгострокові – це заощадження на пенсію, на допомогу дітям і онукам.

Крок 2

Потрібно визначити всі джерела доходу родини і витрати всіх членів сім’ї.

До загального доходу включаються всі гроші, що надходять в сім’ю: пенсія, заробітна плата, аліменти, посібники, стипендія і т. Д. Постійні і змінні доходи включають страховку, оплату комунальних послуг, мобільного зв’язку та інтернету, обслуговування автомобіля або проїзд на громадському транспорті, одяг, оплата навчання, подарунки, розваги та ін.

Крок 3

Відразу створити чітку і зрозумілу таблицю не вдасться, для цього потрібно буде спостерігати за своїми доходами і витратами протягом приблизно 2-3 місяців. Тільки після цього терміну можна повністю «підігнати» план під себе.

Крок 4

Наступний крок має на увазі навчання економії. Потрібно навчитися відокремлювати швидкоплинні бажання від дійсно потрібних речей. Якщо захотілося щось купити, потрібно почекати і переконатися напевно, так чи потрібна ця річ. На якийсь час потрібно відкласти в сторону кредитні карти, користуючись тільки готівкою.

нерегулярність доходу

Якщо дохід нерегулярний і непостійний, то варто обчислити середню цифру за останні півроку. Можна визначити той мінімум, який точно є кожен місяць і розраховувати витрати, виходячи з нього. А непостійне кількість грошей «зверху» можна залишити на заощадження. Найскладніший метод планування такого бюджету – це ведення двох таблиць. Одна буде відображати «погані» місяці, друга – «хороші». Це досить складно, але немає нічого неможливого.

Тільки на перший погляд планування та ведення бюджету здається справою складним, але, насправді, доведеться витратити лише кілька годин свого часу на самому початку, а далі відштовхуватися вже від наявної бази. Уже через кілька місяців ведення обліку своїх доходів і витрат економія стане дуже помітною.