Все більше і більше практичних досліджень показують, що вікові зміни у водіїв мають велике значення для забезпечення безпеки поїздок.
У Євросоюзі тривають дискусії з приводу обмежень прав керування автомобілями для літніх водіїв, а деякі країни взагалі вже ввели певні заборони для пенсіонерів.
Дослідження німецького журналу Apotheken Umschau демонструє, що кожен другий європейський водій після 75 років продовжує сідати за кермо. Цей факт небезпідставно викликає в експертного співтовариства занепокоєння.
Річ у тім, що когнітивні здібності автомобілістів у цьому віці можуть бути недостатніми для адекватного реагування на небезпеки. Швидкість реакції та концентрація водіїв інколи недостатні для керування автомобілем.
При цьому лікарка загальної практики Інгрід Деншель хоч і згодна з колегами з приводу наявних побоювань, але наполягає на застосуванні індивідуального підходу під час відсіювання потенційно небезпечних водіїв.
За її словами, деякі автомобілісти навіть після 75 років можуть зберігати якісну реакцію і концентрацію, тому їх дискримінація неприпустима.
Психологиня Катя Шляйніц також вважає, що досвід літніх керманичів дає їм перевагу на дорозі. Водночас вона закликає автомобілістів самостійно відмовлятися від подальшої експлуатації авто за появи проблемних ознак.
Здебільшого медики та експерти в галузі безпеки дорожнього руху одностайні в тому, що після 75 років до автомобілістів слід пред’являти особливі вимоги, що ґрунтуються на індивідуальних показниках кожного пенсіонера.