Охоронці в супермаркетах та магазинах часто працюють за наймом через сторонні компанії і не є представниками самих закладів. Тому вони не мають права вимагати від покупців плату за пошкоджений товар. Якщо охоронці все ж наполягають на цьому, то порушують закон, і в такій ситуації можна звернутися до поліції.
Відео дня
Як пояснюють експерти “Захисту прав споживачів”, щодо товарів покупцям завжди слід розмовляти лише з продавцями магазину. Ба більше:
- товару з зіпсованою упаковкою не має бути в магазині;
- відповідно, наявність такого є відповідальністю закладу, а не покупця.
“Охоронці не мають права говорити, що робити з товарами, – часто вони не представляють магазин. Якщо змушують сплатити за зіпсований товар, це грубе порушення багатьох статей Закону України “Про захист прав споживачів”. Тому можна звертатися до правоохоронних органів”, – йдеться в повідомленні.
Потрібно вимагати перегляду відео з камер спостереження
Якщо охоронець наполегливо змушує покупця платити за зіпсований товар, варто активно доводити свою невинуватість. Зокрема, вимагати перегляд відео з камер спостереження.
Втім, визнають експерти, це може не привести до бажаного результату. У такому разі найкраще викликати поліцію.
В українців у супермаркетах відмовляються приймати гривні певних номіналів
Касири в українських супермаркетах та магазинах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри та монети. Аргументувати це вони можуть тим, що їм нічим давати решту. Проте така поведінка є порушенням законодавства, а тому необхідно звертатися зі скаргою до керівництва закладу.
Як пояснили експерти “Захисту прав споживачів”, у такій ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету. Адже:
- касири зобов’язані приймати у покупців банкноти та монети всіх номіналів;
- до обов’язків касирів входить стежити за тим, щоб у касі були необхідні для решти гроші.
При цьому наголошується: наполеглива вимога певної суми є перекладанням обов’язків на покупця. Як і примус його до обміну великої суми в іншому місці.
Як повідомляв OBOZ.UA, у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обвішувати покупців – використовуючи ваги, які не пройшли повірки. Однак це є порушенням прав споживача, а тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби чи суду.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!