
Часткову заміну масла у варіаторі можна порівняти із тим, як налити свіжу воду в брудний акваріум, де рибки вже почали дохнути: здається, що допоможе, а насправді тільки розмаже бруд і прискорить кінець.
Багато водіїв обирають цей спосіб, бо він дешевший, логічно. Та і простіше злити 4−5 літрів старої олії через зливну пробку, долити нову до щупа і поїхати, думаючи, що заощадили 2000 гривень на СТО, пише портал mmr.net.ua.
Варіатор відрізняється якраз тим, що немає шестерень, які можуть стерпіти бруд. В цій трансмісії відбувається безперервний контакт ременя з конусами на тиску 50−80 бар, і будь-яка стружка (навіть 0,05 мм) рве поверхню, як папір ножицями.
Старе масло з присадками, що вигоріли, змішується з новим, в’язкість падає, тертя зростає, перегрів плавить ремінь — і ось ви на узбіччі з поломкою, зате раніше зекономили на заміні масла.
Ви можете самі його перевірити. Капніть старого масла на білу серветку — якщо каламутне з металевими частинками чи запахом гару, то знайте, що часткова заміна тільки рознесе це все по контурах, а от повна апаратна промивка вимиє 98% бруду за годину.
А ще при частковій заміні, якщо ви долиєте інше масло, то авто вам не подякує. Може утворитися піна і забивати фільтри чи ще більше підняти осілий бруд і часточки.
Також водії втрапляють у пастку довіри. Виробники пишуть «заміна необов’язкова», бо тестують у Японії на чистому маслі, але в Україні пил, етанол і стиль їзди вбивають варіатор за 120 тисяч без догляду.
Мінусом є те, що повну заміну ви не зробите самі. Для цього треба спеціальне обладнання, яке виганяє все старе масло і заливає нове. У результаті варіатор отримує чисту рідину, працює плавніше і служить довше.
Це займе якусь годину-дві, потягне від двох тисяч гривень з вашого гаманця, але машина буде служити довго і точно вам подякує.
