Отримати тріщину або скол на лобовому склі може в Україні практично будь-який автомобіліст буквально за секунду. Досить невеликого камінчика, що вилетів з-під колеса авто, яке їхало попереду.
Багато хто при цьому ігнорує незначні пошкодження, оскільки не вважає, що вони несуть загрозу. Насправді такі дрібні тріщини можуть дуже швидко розростатися, особливо взимку через потрапляння всередину вологи і розмерзання її.
Але набагато більші неприємності через пошкодження лобового скла на водія чекають вже на юридичному фронті.
Дедалі частіше трапляються ситуації, коли поліція зупиняє автомобілі з тріщинами на вікнах і притягує водіїв до адміністративної відповідальності. Керуються інспектори пунктом 6.8.5 ДСТУ 3649:2010, який забороняє експлуатацію авто з пошкодженнями в зоні роботи склоочисників.
Дії водія в такому разі кваліфікуються за ч.1 ст.121 КУпАП – як експлуатація транспортного засобу з технічними несправностями. Покарання – штраф 340 гривень, а за повторного порушення – 850-1700 гривень з опцією позбавлення прав на строк 3-6 місяців або альтернативою у вигляді адміністративного арешту на 5-10 діб.
Юристи попереджають, що поліцейські в таких ситуаціях діють незаконно, оскільки пункт 31.3 ПДР, на який часто посилаються інспектори, не розглядає тріщину на лобовому склі як технічну несправність, з якою експлуатація ТЗ заборонена.
Тому кваліфікація за ст.121 КУпАП неправильна, а будь-яке покарання – неправомірне і підлягає скасуванню.
Водночас багато водіїв не знають цих нюансів і вірять некомпетентним патрульним на слово, покірно вирушаючи платити штраф після оформлення адмінпротоколу.