Після вступу в дію нових вимог до складу автомобільного бензину з 1 травня 2025 року, в Україні різко зріс попит на пальне без біоетанолу.
Йдеться про бензин з октановим числом 100 і вище, який залишається єдиним “чистим” варіантом на заправках країни. Все інше пальне, включаючи А-95, згідно з новими нормами, має містити щонайменше 5% спиртової домішки. Про це повідомляє портал ampercar.com.
На цьому тлі мережа АЗС UPG зафіксувала справжній сплеск інтересу до пального upg100. За словами компанії, бензин без спирту буквально вимели з колонок — попит перевищив усі очікування.
«Справжній ажіотаж навколо upg100. Його тимчасово немає на АЗК – такого попиту ми справді не очікували», — йдеться в офіційному повідомленні UPG. Компанія обіцяє якнайшвидше відновити запаси.
Попит пояснюється тим, що власники старіших або тюнінгованих авто, а також водії спортивних і високофорсованих машин, не готові ризикувати, використовуючи бензин із вмістом спирту.
Для них етанол — не просто біодобавка, а фактор потенційного зносу двигуна, окислення паливної системи та погіршення експлуатаційних характеристик.
Натомість UPG запевняє: їхні бензини А-95 та upg95 з етанолом (E5) відповідають усім європейським стандартам якості та є безпечними для сучасних серійних авто. Проте попри це, водії масово обирають саме пальне без біоетанолу — навіть якщо воно коштує дорожче.
Законодавчі зміни зобов’язали всі АЗС з 1 травня реалізовувати бензин із домішкою біоетанолу, відповідно до екологічної політики та директив ЄС.
Виняток становлять лише високооктанові сорти з октановим числом 98+. Саме вони тепер стали альтернативою для тих, хто не довіряє новому стандарту або має специфічні вимоги до якості пального.
Водночас експерти наголошують: додавання 5% біоетанолу не є критичним для більшості автомобілів, однак для певних моделей важливо дотримуватися чітких рекомендацій виробника.
У разі сумнівів варто консультуватися зі спеціалістами або тимчасово переходити на преміальне пальне без спирту.