Коли стрілка тахометра скаче, а кузов тремтить, водій нервує. Здається, що мотор ось-ось зупиниться. Проте не завжди йдеться про серйозну поломку – інколи винен дріб’язок, який легко усунути навіть без поїздки до майстра, пише Interia.
У більшості двигунів холостий хід тримається в межах 750–900 об/хв. Якщо після прогріву оберти гуляють між 500 і 1500, система подачі палива або повітря збита з ритму.
Перше, що перевіряємо, – шланги впуску. Навіть мікротріщина порушує баланс суміші, і мотор починає «гойдатись». Часто причиною стає забруднена дросельна заслінка – нагар із парів оливи залипає по краях. А ще – старий регулятор холостого ходу.
Забитий фільтр повітря теж викликає збої. Його заміна займає кілька хвилин, але може стабілізувати роботу мотора. Якщо проблема не зникає, варто подивитися на свічки – осад чи тріщини сигналізують про зношення. У бензинових моторах буває, що «пропускає» котушка запалювання – тоді двигун смикається і втрачає тягу.
Не забувайте про датчики. Неправильні показники з MAF або лямбда-зонда розбалансовують суміш. А слабкий акумулятор чи корозія контактів змусять оберти стрибати навіть без помилок у бортовому комп’ютері.
Досвідчені майстри радять просту перевірку: на прогрітому двигуні злегка відкрутіть кришку оливи. Якщо оберти різко падають або змінюються – система вентиляції картера потребує уваги. А ще зверніть увагу на паливо: забруднені форсунки чи слабка помпа теж провокують «плавання».
Читайте також: Нова недорога модель Honda викликала справжній ажіотаж: ціна та фото
Якщо мотор глухне, з’явився запах бензину або блимає «Check Engine» – час у сервіс. Але легке коливання можна перемогти самому: перевірити впуск, прочистити заслінку, замінити фільтр. І головне – не зволікати: нестабільні оберти збільшують витрату пального на 20–30% і скорочують життя каталізатора.