Фото: Getty Images Нові авто з нульовим пробігом реєструють як вживані та відправляють у Росію, країни Центральної Азії й Близького Сходу
Автомобілі з нульовим пробігом продаються за кордон під виглядом уживаних задля покращення статистики продажів і зростання ВВП.
У Китаї розгорнувся скандал навколо схем експорту так званих “вживаних” автомобілів, які насправді є абсолютно новими та ніколи не використовувалися. Як з’ясувало агентство Reuters, китайські автовиробники, за підтримки місцевої влади, вже кілька років реєструють нові авто з нульовим пробігом як вживані та відправляють їх на експорт у Росію, країни Центральної Азії й Близького Сходу.
Мета цих дій – показати зростання продажів і позбутися надлишку машин, який неможливо реалізувати на внутрішньому ринку через затяжну цінову війну.
“Це результат чотирирічного демпінгу, що змусив компанії йти на будь-які кроки, аби зафіксувати продажі”, – каже експерт Ту Ле з консалтингової компанії Sino Auto Insights.
Як тільки авто сходить з конвеєра, воно отримує реєстраційні документи в Китаї, миттєво позначається як вживане і вирушає на експорт. При цьому автовиробник фіксує продаж і отримує дохід, а місцева влада – зростання економічних показників.
Таку практику підтримують щонайменше 20 місцевих урядів, зокрема в провінціях Ґуандун і Сичуань. Вони видають спеціальні експортні ліцензії, пришвидшують повернення ПДВ, будують інфраструктуру та фінансують виставки для заохочення цього типу експорту.
За словами аналітиків, понад 90% із 436 тисяч “вживаних” автомобілів, які Китай експортував у 2024 році, фактично є новими. Переважно це бензинові моделі, які вже не користуються попитом у Китаї, хоча серед них є і електромобілі, придбані за державними субсидіями.
Такий метод експорту дозволяє подвоїти обсяг транзакції (продаж від виробника до дилера + експорт), що позитивно впливає на регіональний ВВП. Але ця тактика викликає дедалі більше критики.
“Скільки продажів насправді справжні, а скільки – фікція, ніхто не знає”, – коментує Сінг Лей з консалтингової компанії AutoXing.
Попри зростаючі побоювання щодо репутаційних і економічних ризиків, державна підтримка такої практики зберігається, оскільки вона допомагає регіонам виконувати економічні плани, встановлені Пекіном.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що на китайському вторинному ринку з’явилися автомобілі “з нульовим пробігом”.
Китайські автодилери просять виробників знизити поставки