
General Motors різко змінює свої підходи до постачання. Компанія просить партнерів забрати виробництво з Китаю і знайти інші країни. Про це пише Motor1 з посиланням на працівниців ланюгів постачання, що мають доступ до перемовин. Такі кроки зайшли далеко після того, як Вашингтон запровадив мито у 100% на електрокари з Китаю. У результаті більшість угод стали невигідними.
Механік і консультант з Детройта Алекс Макрей пояснює, що продавці вже відчули зміни.
«Постачальники нервують. Вони рахують витрати щодня, бо перенесення заводів – це складні дії. Багато хто відкладає великі замовлення», – сказав фахівець.
Конфлікт між США та Китаєм триває кілька років. Нові рішення адміністрації Дональда Трампа лише підсилюють тиск. На цьому тлі GM просить партнерів не працювати й з Росією та Венесуелою. Такі країни вважають занадто ризикованими для стабільного виробництва.
Довгі контракти зараз ставлять під сумнів. Частина виробників шукає майданчики у Північній Америці, але процес іде повільно. Інженер зборочного цеху з Огайо Кевін Браун каже, що переїзд заводів може затягнутися.
«Тут є робота, є інфраструктура, але бракує людей. Збудувати нову лінію – одна справа. Запустити її без зупинок – інша», – розповів він.
Американські водії вже бачать зміни у ціні. Нові авто подорожчали, а рівень невпевненості серед дилерів росте. Деякі моделі можуть зникнути або приїдуть з помітною націнкою, бо виробникам треба перекривати витрати на нову логістику.
Читайте також: Новий недорогий кросовер VW зробили крутішим і потужнішим
Ситуація і вплив на Україну
Для українського ринку такі дії матимуть відчутний ефект. США та Китай формують більшу частину глобальної автопромисловості. Коли великі компанії, як GM, перебудовують постачання, змінюються ціни на комплектуючі та електроніку, які купують українські СТО та продавці. Про це свідчить аналітика економічного відділу НБУ. Там зазначено, що напруга між провідними економіками впливає на собівартість продукції у всьому регіоні.
