В Україні почалося зростання цін на дизельне пальне. Причиною стали нові санкції та посилений митний контроль у румунському порту Констанца, через який в країну надходить значна частина пального.
Основний обсяг дизелю до Румунії надходить з Індії, яка активно співпрацює з Росією та має доступ до дешевої нафти. Лише у вересні до Констанци завезли близько 200 тисяч тонн індійського ресурсу. З 1 жовтня цей імпорт почав потрапляти під жорсткіші митні перевірки, що вже відчувається на українському ринку, пише портал mmr.net.ua.
За даними enkorr.ua, ціни на дизель почали зростати ще з середини минулого тижня. Ситуацію ускладнює і підвищення вартості морського транспортування: фрахт суден виріс із $33–35 за тонну до $42, що безпосередньо впливає на кінцеву ціну пального.
Водночас експерти заспокоюють: дефіциту палива в Україні не очікується. Засновник компанії “Мартін Трейд” Володимир Порайко наголосив, що навіть попри санкційні обмеження постачання з Констанци не припиняться повністю — баржі й надалі надходитимуть, хоча й із затримками через лабораторні перевірки. Додаткові поставки з інших напрямків також допоможуть уникнути паливної кризи.